Може ли човек докато държи рекламна картичка с лика на кандидат-президента на ГЕРБ Росен Плевнелиев, да научава от нея в почти реално време най-топлите новини в предизборната му кампания? Да разбере с кого се среща или предстои да се срещне, да се запознае с визията му за президентската институция, да разгледа галерията му от снимки, да влезе в интернет страницата www.plevneliev-popova.bg да се запознае с картата с маршрутите на кампанията? Или дори да си побъбри или спори с кандидата във фейсбук.
Оказва се, че е възможно, тъй като въпросните картички са всъщност онлайн портал към цялата тази информация, разказа пред “Труд” Боби Велков, мениджър на компанията, която ги изработва и разпространява.
Технологията е много лесна, достатъчно е човек да има смартфон - в България притежателите на такъв джиесем апарат са около 600 000 души. На задната страна на картичката има специален QR код (виж снимката вдясно).
Това е специфичен матричен баркод, разпознаваем от специални четци или камери на мобилни телефони. Баркодът се състои от черни модули, подредени в квадратен шаблон върху бял фон.
Популярните модели смартфони имат приложения - четци за тези кодове, и често фирми ги използват, за да отведат потребителите си бързо към определен интернет адрес или съдържание.
Системата е проста - кодът на гърба на рекламната картичка на Плевнелиев се сканира чрез смартфона и така потребителят бива автоматично насочен към подбраното актуално съдържание. Така докато избирателят пие кафе в някое заведение, без да има компютър под ръка, ще може да научи всичко за хода на кампанията на Росен Плевнелиев. За първи път в България политик посяга към подобен тип реклама, но г-н Плевнелиев разбра от половин дума колко полезни могат да са за него тези картички. Те са симбиоза между принт и онлайн медия и са насочени към градски тип хора, които нямат време за новини или специално да отделят време за четене в интернет, обясни още Велков.
От утре картичките с Плевнелиев ще бъдат разпространени в 100-хиляден тираж в седем града - София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора, Велико Търново, Банско. Молове, кафенета, ресторанти, фитнес зали, кина, магазини, фризьорски салони - общо 845 са местата, заредени с тях, разказа още Велков.
В ГЕРБ не са загърбили и традиционните рекламни материали - билбордове, плакати и листовки. Техен продуктов мениджър е Боримир Борисов.
Заради инициалите от първите имена на Велков и Борисов в управляващата партия се шегуват, че рекламата им движи Б.Б.
Емилия КАРААБОВА
Кандидатът на ГЕРБ: Работим с 40 пъти по-висока скорост
“В моята оперативна програма предишното правителство за 2 г. и половина беше разплатило 25 млн. лв., а ние ще разплатим 1 млрд. - 40 пъти по- активни сме.” Това заяви в Шумен кандидат-президентът на ГЕРБ Росен Плевнелиев. И обяви пред хиляди хора, дошли за откриване на кампанията, че застава с открито сърце, защото от ГЕРБ са изпълнили, каквото са обещали. Той припомни, че 92% от общините ни, без значение цвета на кмета, изпълняват проекти с европейски пари.
Плевнелиев обясни, че 20 пъти е ходил до Брюксел, за да стане магистрала “Хемус” европейски приоритет и от нея вече се градят 15 км. “Това е европейска перспектива и означава, че някой ден Варна ще бъде пристанището на Шумен”, пошегува се той. “Ако ми гласувате доверие, ще бъде. Защото президентът е център-нападателят на България, когато става въпрос за национални приоритети”, каза кандидатът. Цветан Цветанов, шеф на предизборния щаб на ГЕРБ, коментира, че опонентите им опитвали да хвърлят популизъм, да говорят неконструктивно и да противопоставят българи от различни етноси. “ГЕРБ няма да пада на това ниво, ще правим кампания лице в лице, при която хората се гледат в очите и казват какво са направили и какво предстои”, каза той.