Онлайн гигантът Google планира да преобрази рекламирането в интернет. От днес компанията вече ще предлага реклама, която ще наподобява вестникарските карета, съобщава Bloomberg. Google работи по проекта заедно с рекламните компании Best Buy Co. and Macy's Inc. Крайната цел на интернет търсачката е новият подход да донесе и повече рекламни приходи.
Новият подход
"Рекламодателите се опитват да разберат как да правят високи продажби в дигиталната ера. Опитват се да разберат как да привлекат онлайн посетителите в своите магазини. А това е и нашият отговор на въпросите им", казва вицепрезидентът по продуктовия мениджънт в Google Ник Фокс.
В рекламирането на търсачката ще се добавят и нови елементи като видео и снимки на продуктите. Досега рекламите в Google бяха само под формата на списък с обяви, които имат само текстово съдържание.
Сърфиращите в интернет ще намерят реклами, които са с множество сменящи се снимки в големи размери. Снимките ще може да се увеличават с кликване върху обявата. Новата услуга ще рекламира продукт на базата на търсената дума или ще се влияе от мястото, откъдето се задава заявката.
Голямото разрастване
Очаква се Google да придобие 76% от приходите от пазара на реклама при търсене на дума, което ще е ръст от 2% в сравнение с миналата година. Следващата година Google може да се разшири до 78%, казват от компанията за маркетингови проучвания EMarketer Inc. Още един нов формат на Google дава възможност с кликването върху конкретен продукт да се отваря страницата на компанията с желания предмет. Тази стъпка може да увеличи кликовете върху рекламите от 15 до 50%. По правило Google получава заплащане, след като се кликне върху рекламата.
Новият рекламен формат ще бъде достъпен и за банер рекламите, каза също Фокс.
Въпреки че се опитва все повече да прилича на неделен вестник, както го оприличи Reuters, Google не пренебрегва стария начин на рекламиране. За да направи рекламите си по-шумни и по-достъпни, компанията ще въведе маркетингова тактика, която да комбинира интернет рекламата с печатната.