Господин Щрайт, марката НТС беше практически непозната допреди няколко години. Как смятате да я позиционирате в Европа и на Балканите?
НТС все още е сравнително млада марка. Имаме сериозно присъствие що се отнася до средите на технологичния бранш, хората, които първи пробват нови устройства, и т.н., но трябва да разширим своите целеви групи. Правим това по два начина.
Първият, разбира се, е чрез продуктите ни - искаме да имаме повече продукти за различните сегменти. Освен това обаче трябва да инвестираме повече в маркетинг, за да достигнем нови части от пазара. НТС държи на иновациите и на това да доставя лично изживяване на своите смартфони за потребителите. Искаме в своето портфолио да имаме продукт за всеки.
Винаги ще има по-скъпи и по-евтини предложения, но и ние винаги доставяме нещо като екстра. Пример за това е технологията Beats (партньорство между НТС и компанията на рапъра Dr. Dre - бел. авт.), чрез която се опитваме да предложим най-доброто звуково изживяване в смартфон, без значение дали играете игра, гледате филм или провеждате телефонен разговор. Не става въпрос само да добавим слушалки в пакета на телефона, става въпрос и за софтуера и всичко останало, което прави продукта по-добър.
Планирате да се фокусирате само върху смартфони или и върху нови технологии, като таблети?
Правим и двете, разбира се. Основният ни фокус е върху смартфоните във всякакви размери и варианти. Но имаме и таблети, като НТС Flyer и други модели в САЩ. Таблетите категорично са важна част от стратегията ни да предлагаме разнообразни продукти на потребителите. Вече има все повече хора, които използват няколко устройства, и таблетите със сигурност са важна част от тази стратегия.
В този пазар обаче не е достатъчно да си също толкова добър, колкото Apple, трябва да си много по-добър. Каква е вашата стратегия да сте много по-добри?
Ние предлагаме пълното изживяване, което човек може да очаква от един таблет, но добавяме и още нещо, като писалка например. Тя може да се използва за много по-естествено и интуитивно боравене с устройството. Хората я ползват, за да си запишат нещо, да нарисуват нещо, да добавят бележки върху снимка и т.н. Писалката помага за един много по-естествен потребителски интерфейс, но ще отнеме известно време потребителите да се адаптират към нея и да видят ползите от това. За нас определено е важно да доставим нещо отгоре. Действително пазарът в момента е доминиран от друг играч, но ние все пак виждаме възможност след време да завземем сериозна част от пазара.
В този пазар има много конфликти, свързани с патенти. Досега НТС не се намесва в тях, очаквате ли скоро да има някакъв проблем на този фронт?
- Не, не очакваме голям проблем. Разбира се, ние искаме да сме честен играч, уважаваме патентите и интелектуалната собственост, но смятаме, че с това не трябва да се прекалява. За потребителите няма особена полза, ако големите компании започнат да се борят помежду си. Ние имаме много иновации, искаме да намираме нови идеи и да правим нещата различно, но не се интересуваме особено от тези битки. Смятаме, че борбата трябва да се води на ниво по-добри продукти, защото така от нея ще има някаква полза за клиентите.
Вие сте в България, за да говорите за „облачните" технологии. Как компанията НТС разглежда облака и как ще го използва?
Облачните технологии са интегрирана част от цялото предложение. Ние не се опитваме да продадем или да рекламираме облака като такъв, а гледаме как той може да бъде поставен в услуга на потребителите. Ние например предлагаме интерфейса НТС Sense, чрез който човек може да направи резервно копие на данните в телефона си и в случай че го изгуби, бързо да възстанови всичките си контакти, съобщения, приложения и т.н. Това е от гледна точка на сигурността, но услугите за предоставяне на съдържание също са важни. Наскоро стартирахме услугата НТС Watch, платформа за разпространение на филми, която за съжаление още не е налична в България, но дебютира в няколко западноевропейски пазара.
Облакът ни помага да предоставяме по-разнообразно портфолио на клиентите си. Например паметта в устройствата винаги е ограничено количество, но смартфоните днес се използват за толкова много неща, че то често не стига. Да можеш да държиш съдържание в облака вместо в устройството е допълнителен бонус за потребителя. Освен това все по-често хората използват няколко устройства и чрез облачните технологии могат да имат достъп до едно и също съдържание независимо какво използват в момента, защото всичко се съхранява в облака.
Каква е следващата голяма цел на компанията ви откъм пазарен дял, приходи и др.?
Пазарният дял и приходите идват, ако имаш правилните продукти. За нас голямата цел си остава да предоставяме по-добро потребителско изживяване на смартфони. Искаме да изобретяваме постоянно, да даваме нови неща на потребителите, искаме да направим ползването им лесно, но и забавно. Така хората ще искат да ги ползват повече. Смятам, че голямата цел е да успееш да вкараш усмивката в съзнанието на потребителите, когато използват продуктите ти.