60 фирми са вече регистрирани в Националния експортен портал, който работи от две седмици, съобщиха от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Сайтът е създаден със средства по европрограма “Конкурентоспособност”, целта е да помогне на малките фирми да изнасят в чужбина.
Адресът на портала е WWW.EXPORT.GOVERNMENT.BG и вече е посетен от над 3000 души, съобщиха от агенцията.
Порталът предоставя голям обем статистическа и аналитична информация на английски и български за международните пазари, в това число договорноправни рамки, стокообмен, перспективи за развитие, основни икономически показатели, специфични изисквания към стоките от съответния пазар.
Той ще помага на малките фирми да търсят бизнес партньори - производители, доставчици и дистрибутори. Търсенето става с помощта на филтри по продукт, сектор, отрасъл. Регистрацията и предоставяната информация в портала са безплатни. Регистрацията дава възможност на фирмите да публикуват оферти и да получават безплатни конкретни съвети от експерти. Специално място е отделено на инициативи в страната и чужбина: обучения и семинари, бизнес форуми и търговски мисии, международни панаири и изложения. Сред информационните и консултантските услуги, които предлага новият портал в помощ на експортноориентираните български предприятия, са анализи, материали и ръководства.