Economedia, 3 Октомври 2011
Икономедиа е новият издател на вестник Пари
Лилия Апостолова става изпълнителен директор на Икономедиа
Нови инициативи
“Икономедиа” и Bonnier сключиха сделка за стратегическо партньорство и вестник „Пари” вече е част от портфолиото на „Икономедиа”, издател на „Дневник” и „Капитал”. Вестникът ще запази бизнес позиционирането си и ще бъде значително подсилен като формат след вливането в „Икономедиа”, която има богат и дълъг опит в България в областта на издаване на бизнес медии. „Икономедиа” планира да слее двата всекидневника „Дневник” и „Пари”, като запази и развие допълнително най-силните страни на двете издания. 
 
В резултат на сделката, Лилия Апостолова ще бъде новият изпълнителен директор на „Икономедиа”. Елица Ангелова, която заемаше поста, напуска компанията. До сега Лилия Апостолова беше изпълнителен директор и главен редактор на вестник „Пари”, а преди това е работила като журналист и управляващ редактор в „Капитал”.

Андерс Ериксон, CEO на Bonnier Business Press International, каза: “Радваме се, че “Пари” ще се присъедини към “Дневник” и “Икономедиа”. Заедно ще формираме по-силна комбинация по отношение на бъдещото развитие на продуктите. Bonnier очаква дългосрочното си партньорство и сътрудничество с Икономедиа, което ще последва от подписването на днешното споразумение.”
 
Иво Прокопиев, съсобственик на „Икономедиа”, каза: “Стратегическото партньорство между „Икономедиа” и Bonnier е много добра новина за българския медиен сектор. Това ще помогне за подобряването на качествената журналистика и ще заздрави независимостта на „Пари”, „Дневник”, „Капитал” и останалите заглавия. Договорът ще позволи на двете компании да обменят информация, ноу-хау и най-добри практики.”
 
Шведската Bonnier AB е частна компания с 200 годишна история. Тя контролира 150 компании, които оперират в 21 страни. Издава водещия сутрешен вестник в Швеция Dagens Nyheter (Новините на деня), както и Dagens Industri, водещият шведски бизнес ежедневник.
 
„Икономедиа” е водеща група за качествени и бизнес медии в България. През последните годии тя се фокусира в развитието на продукти в интернет и за мобилни устройства. В момента фирмата има над 30 информационни продукта с обща читателска аудитория над    1 400 000. Изданията на „Икономедиа” имат традиции в отстояването на независима редакционна политика и качествената журналистика. За това спомага наличието на механизъм за участие на гражданското общество в определянето на редакционната политика на изданията през органа Редакционен борд, който няма аналог на българския медиен пазар.